תיעוד מבני ברק: אלפים חגגו את הילולת בעל התניא

    נדב דוד No Comments on תיעוד מבני ברק: אלפים חגגו את הילולת בעל התניא

    השבוע התקיימה בבני ברק הילולת האדמו"ר הזקן ה"בעל התניא" באולמי גני הדקל. אלפי בני תורה הגיעו לאירוע המיוחד שהתקיים על ידי ארגון "יפוצו מעינותיך" | תיעוד נרחב

    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע, השתתפו אלפי אברכים – בני תורה בחגיגת יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן שנערכה ב"גני הדקל", בהשתתפות רבני ומשפיעי חב"ד, ובליווי הזמר עקיבא גרומן ומקהלת 'נשמה' שהנעימו עם ניגוני אדה"ז. ההתוועדות נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה עם ריבוי משתתפים.

    במהלך האירוע נרכשו המון ספרי חסידות ביריד ספרים ענק. ואלפי צופים נתקבצו סביב מראות קודש מהרבי עד שעות הבוקר.

    כבר לפנות ערב עשרות רבות צבאו על הדלתות עוד לפני תחילת הארוע. בשעה שמונה ורבע החל האולם להתמלאות ומאות אנשים נטלו את ידיהם לסעודת מצווה. תפסו מקומות על יד השולחנות הערוכים בכל טוב, ובשעה שמונה וחצי פצחו מקהלת 'נשמה' עם הזמר עקיבא גרומן במחרוזת של ניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן.

    בהגיעה העת, נגש המנחה הרה"ח ר' לוי יצחק שי' דורון – שליח הרבי בפתח תקווה – אל ה'פודיום', הוא פתח במעלת חגיגת יום ההילולא של אדמו"ר הזקן וההכרח בהתקשרות לרבי אשר הוא "השביעי לראשון".

    במהלך הדברים חשף המנחה בפני קהל שוחרי התורה ומבקשי ה', את מעלתו הנפלאה של הסט החדש – תניא עם 'הביאור למבקשי השם', כשגולת הכותרת היא כיצד נרגש בספר זה מכל צד ופינה אשר זהו הספר "איתו נצא לקבל פני משיח צדקנו".

    לאחר דברי הפתיחה הזמין המנחה את הרה"ח נועם ישראל שי' הרפז – משפיע ירושלים תובב"א אשר ריתק את קהל המשתתפים בתוכן רב שזור בסיפורים מרתקים אודות חשיבות לימוד ספר התניא. בדבריו סיכם את הנקודות המרכזיות עליהם מדבר אדה"ז בספר התניא, וסיכם את דבריו בכך שכל מי שמביט בספר התניא רואה בבירור את מהלכיו השמיימים של כ"ק אדמו"ר הזקן להביא את התגלות מלך המשיח.

    שוב פצחה המקהלה עם הזמר ר' עקיבא גרומן, במחרוזת שובה לב מניגוני כ"ק אדמו"ר הזקן, כשלאחריה מוקרן קטע ווידאו שנערך במיוחד לרגל האירוע – מראות קודש מהרבי שמבאר כיצד ספר התניא מוביל אל הגאולה האמתית והשלימה.

    בסיום הוידיאו סקר המנחה בקצרה כיצד רואים בעולם את התגלותו של הרבי, והזמין את הרה"ח הר' מנחם שי' הכהן כהן מרבני ארגון 'יפוצו' לדבר על המבצע הגדול של השנה 'שנת הקהל'.

    הרב כהן תיאר במתק שפתיים כיצד היה הקהילו הכהנים את כל העם לבית המקדש וכיצד נראה המעמד הנשגב על ידי מלך ישראל על בימת עץ גדולה בחצר בית המקדש. הדברים נאמרו בשפה חיה ועכשווית, שחיברה את המשתתפים לאותו מעמד נשגב. הרב כהן ציין שבתור כהן יש לו שייכות מיוחדת אל הדברים. וחתם בכך שהנה זה המלך המשיח מתגלה ונותרת החקירה הידועה אם יהיה מעמד הקהל בתאריך שונה מבחוה"מ סוכות.

    לאחרי הנאומים חגרו כל הקהל את ה'גרטלאך' והתזמורת החלה יחד עם הקהל בניגון ההכנה כשלאחריו מנגנים כולם בהתעוררות עצומה את הניגון הגדול של רבינו הזקן שהעלה את כל המשתתפים למעלה מסדר ההשתלשלות דרך ד' העולמות אבי"ע. בסיום הניגון החלה התזמורת לנגן נייע זוירצ'י כלפאצי והקהל התרומם בספונטאניות בריקודי שמחה אדירים.

    אח"כ הזמין המנחה את הרה"ח ר' דוד שי' נחשון יו"ר ניידות חב"ד, ויו"ר תנועת הנוער צבאות השם באה"ק אשר זכה בעצמו להקים את המצבה על ציונו הק' של רבינו הזקן בעל התניא.

    הרב נחשון שיתף את הקהל ברגעי ההוד הנשגבים עת נשלח להקריא את הפסק דין של הרבנים על התגלותו של מה"מ על הציונים הקדושים של רבותינו נשיאנו. הרב נחשון תיבל את דבריו בסיפורים מרתקים ועורר את הקהל על ההכרח בהתקשרות למשיח שבדורנו.

    לאחריו הזמין המנחה את איש המסירות נפש שנטל חלק במחתרת החבדי"ת בסמרקנד, שנשלח על ידי הרבי לכהן כמשפיע בנחלת הר חב"ד הרה"ח ר' מיכאל שי' מישולובין.

    הרב מישולבין ריתק את הקהל בסיפורי מסירות נפש שקרו מאחורי מסך הברזל ותוך התלהבות גדולה סחף את הקהל בניגונים חסידיים ומעוררים

    ההתלהבות שהרקיעה שחקים סחפה את הזמר, התזמורת וכל המקהלה גם יחד להצטרף אליו בניגון המלבב.

    בסיום החלק הרשמי, חברו יחד כל המשתתפים לחלק הפנימי של האירוע ובהתוועדות עוצמתית עם הרב מיכאל מישלובין והרב דוד נחשון עד השעות הקטנות של הלילה.

    לרכישת הספר לחצו



    0 תגובות